صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن
2 سال قبل
0

تاریخ زندگی بشر همواره با پدیدهٔ جنگ همراه بوده و دفاع نیز برای مقابله با حمله ها و هجوم ها، با حیات بشری آمیخته بوده است.

انسان های اولیه برای در امان ماندن از تهاجم حیوانات وحشی و دیگر دشمنان و همچنین برای کاستن از نگرانی های خود به غارها، بالای درختان و دیگر مخفیگاه های طبیعی پناه می بردند.

به علاوه، ایجاد خندق در اطراف شهرها و ایجاد قلعه و دروازه های مستحکم برای پیشگیری از حملات غافلگیرانه دشمن، از شیوه های رایج دفاعی در زمان های قدیم بوده است

کشور ما خانه بزرگ ماست. بنابراین همه افرادی که در این کشور زندگی می کنند، نباید اجازه دهند دشمن به سرزمینشان آسیب برساند.

در همین باره خداوند در آیه 60 سورهٔ مبارکه انفال به ما دستور داده است هر قدر که می توانیم، نیرویمان را جمع کنیم و همیشه آماده دفاع از سرزمینمان باشیم.

آیه 60 سوره انفال:

«وَاَعِدّو لَهُمْ مَااسْتَطَعتُم مِنْ قُوَّه»

...تا آنجا که می توانید نیرو آماده کنید...

چرا کشور پهناور ایران در طول تاریخ همواره مورد تهدید و تهاجم قرار داشته است؟

به دلیل ویژگی های جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و قرار گرفتن در منطقه حساس خاورمیانه و بهره مندی از ذخایر طبیعی، همواره در معرض حوادث طبیعی و غیر طبیعی زیادی قرار داشته است و در نتیجه خسارات مالی و جانی زیادی نیز از این راه، به کشورمان وارد شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای درباره دفاع می فرماید:

دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است، هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.

شما به عنوان یک نوجوان تا چه حدّی آمادگی دارید که در زمان حمله دشمن از خود، خانواده و دیگران دفاع کنی؟

با توجه به آموزش های مختلف که در زمینه امدادگری دیده ام می توانم به مجروحان کمک کنم.

در حال حاضر ما می توانیم با شرکت در دوره های مختلف نظامی امدادی و بالا بردن سطح علمی خود آمادگی خود را برای شرایط جنگ آماده تر کنیم.
 


سایر مباحث این فصل